De xComfort Bridge is de laatste uitbreiding binnen het productenpakket van xComfort. “Er is geen ingewikkelde configuratiesoftware of programmeerkennis nodig”, zegt Ingmar de Winter, Field Product Manager Power Quality en Huisautomatisering Benelux bij Eaton. Dus ook voor de installateur met geen of weinig ervaring op het gebied van xComfort is dit een zeer geschikt product. De Bridge is snel, schoon en flexibel te installeren. “Daarnaast is het systeem zeer eenvoudig uit te breiden. Deze technische flexibiliteit stelt de installateur in staat aan de meest uitdagende klantwensen te voldoen.”
App
Zodra de xComfort Bridge controller is aangesloten op de lokale wifi-router, stelt de gebruiker de controller in met de gratis xComfort Bridge app op iOS (iPhone, iPad) of Android-apparaten (smartphone, tablet). Via deze app bedient de gebruiker zelf zijn xComfort-installatie en maakt en/of wijzigt indien gewenst ook zelf (licht)scènes om de ideale lichtsfeer te creëren.
De Bridge is verkrijgbaar in drie verschillende pakketten. Het eerste pakket bestaat uit de xComfort Bridge, een voedingsadapter en de bijbehorende voedings- en netwerkkabels. Met het tweede pakket kunnen installateurs hun klanten een eerste huisautomatiseringoplossing aanbieden. “Naast de xComfort Bridge bestaat dit pakket uit een draadloze master aan/uit-schakelaar, drie draadloze wandschakelaars en drie inbouwdimmers”, stelt De Winter. “Het derde pakket bevat een xComfort Bridge en drie tussenstekker dimactoren, die op bestaande wandcontactdozen kunnen worden aangesloten. De Bridge is tevens compatibel met de bestaande nieuwe schakel- en smart-dimactoren uit het huidige xComfort-programma. Dat zorgt voor een breed scala aan andere toepassingsmogelijkheden.
Doorontwikkeling
“Eaton werkt continu aan de doorontwikkeling van haar producttechnologie. De xComfort Bridge wordt in de toekomst verder uitgebreid met nieuwe en verbeterde functionaliteiten”, benadrukt De Winter. “Daarmee garanderen we niet alleen een optimale klantervaring. Maar bieden we installateurs ook steeds nieuwe kansen om het klantcontact te intensiveren en te behouden. We stellen nieuwe functionaliteiten beschikbaar via een app-update op het smart device van de gebruiker. Deze profiteert zo direct van nieuwe toepassingen”.