‘Intelligente serviceverlening biedt installateur extra gereedschap’

Hub Redactie
Hub Redactie
24 februari 2022
2 min

Met een kwalitatief product, dat volledig geoptimaliseerd is qua installatiegemak, komt de installateur een heel eind. Toch wordt de finish pas behaald als er tijdens het hele proces – voorafgaand aan, tijdens en na de installatie – intelligente service wordt verleend. Dat is pas Slim Bekeken!

Oude onderdelen nog steeds beschikbaar

Geberit producten gaan lang mee en zijn daardoor duurzaam. Om die reden zijn onderdelen van producten tot 25 jaar na de introductiedatum nog steeds beschikbaar voor vervanging. Deze garantie wordt vanuit het bedrijf gegeven, wetende dat in werkelijkheid de onderdelen zelfs nog langer op voorraad kunnen zijn. Niet elke installateur heeft kennis van de producten van 25 jaar geleden. De oplossing daarvoor is de Geberit ProApp.

Geberit ProApp

De ProApp is de assistent van elke installateur en monteur. Ter plekke kan in de app alle informatie opgevraagd worden van alle inbouwreservoirs en urinoirsturingen, die sinds 1964 door Geberit zijn ontwikkeld. ProApp bevat een handige productherkenningstool van alle Geberit producten, een online catalogus, montagefilms en een barcode scanner. Dankzij deze app is er direct en overal toegang tot alle Geberit productinformatie, waardoor de montagetijd vermindert en het montagegemak van de installateur op locatie aanzienlijk vergroot wordt. Een slim stuk gereedschap dus!

Kennisdeling

De klantsupportafdeling van Geberit biedt professionele kennis en tools, die nodig zijn voor een goede installatie. De supportafdeling staat paraat tijdens de voorbereiding en de installatie. Goede producten verdienen immers een goede en deskundige installatie. Niet voor niets zijn er vanuit de overheid normen (NEN 1006 en 3215) en eisen in het Bouwbesluit gesteld, waaraan gehouden moet worden. Kennis hierover wordt vermenigvuldigd door het te delen. Daarom stelt Geberit haar kennis, die door vele jaren ervaring is opgebouwd, ter beschikking. Dit heeft onder meer geleid tot een aantal (online) cursussen, waarin die kennis in praktische bewoordingen wordt gedeeld én waarmee de installateur of monteur op slimme wijze zijn succes kan vergroten.

Slimme service

Als we praten over slimme service dan hebben we het over service in combinatie met de huidige technologische ontwikkelingen. Deze ontwikkelingen heeft Geberit in staat gesteld de ProApp te ontwikkelen voor de professional, maar ook de Home-app voor de consument. In de Home-app kan de installateur na plaatsing van het toilet de gebruiksvoorkeuren instellen van de DuoFresh geurzuivering of de AquaClean douchewc. Tijdens het gebruik kan de consument deze tool gebruiken voor de bediening, het instellen van voorkeuren, het updaten van de programma`s of het bekijken van diverse gebruiks- en onderhoudsvideo`s.

In de nabije toekomst is het voor de klantsupportafdeling van Geberit zelfs mogelijk om middels een tijdelijke toegang, de afstandsbediening van de AquaClean douchewc op afstand over te nemen om de noodzakelijke updates uit te voeren of te ondersteunen bij de reiniging van bijvoorbeeld de douche-arm of föhn. Dankzij deze aftersales-ondersteuning hoeft de installateur geen servicebezoek meer af te leggen bij de klant.

Uitgelicht

voorbereiden op Wkb

Voorbereiden op de Wkb doe je zo

Lees meer

Gerelateerde artikelen