Door deze integratie kan Solar Nederland de klant voorzien van een ruimer en completer assortiment in elektra, verwarming en sanitair.
Met de integratie breidt Solar Nederland het aantal vestigingen in het land flink uit. Solar Nederland beschikt daardoor over 22 Service Centers, verspreid over 20 plaatsen. Deze Service Centers vervangen de huidige balies. In dit nieuwe concept staat advies naar de klant in de vorm van product- en toepassingskennis centraal. Klanten van Solar Nederland kunnen terecht op alle vestigingen voor hun bestellingen en vragen.
Eltechna paneelbouw
Door de integratie worden ook twee bedrijven in paneelbouw die eerder onder Conelgro vielen, toegevoegd aan de Solar Nederland organisatie. Het gaat om Eltechna Amersfoort en Paneelbouw Sneek. Zij ontwerpen en assembleren besturingskasten, bedieningslessenaars, schakel- en verdeelinrichtingen voor de industrie, de luxe woningbouw en de utiliteitsbouw. De twee vestigingen gaan gezamenlijk opereren onder de naam Eltechna. Meer informatie over Eltechna vindt u op www.eltechna.nl
Online en mobile oplossingen
Een steeds groter deel van de bestellingen van onze klanten wordt online in de Solar Webshop en via de Solar Mobile App gedaan. Voor de voormalige Conelgro klanten zijn deze middelen ook beschikbaar gesteld. De webshop biedt klanten een persoonlijke startpagina en laat de favoriete producten en gerelateerde artikelen zien. Met de app krijgen gebruikers toegang tot de webshop, scannen ze barcodes en vinden ze gemakkelijk de dichtstbijzijnde Solar vestiging. Ook biedt Solar Nederland met `Solar ICM` klanten de mogelijkheid bestellingen te doen vanuit hun eigen softwaresysteem. Dit optimaliseert de bestelwijze en maakt voorraadbeheer, logistiek en procesmanagement eenvoudiger.
Solar Services
Bij Solar is logistieke dienstverlening de basis maar daarnaast bieden we unieke Solar Services die de nieuwe klanten voordeel opleveren. Het Solar Plus assortiment biedt voor de meeste installatiematerialen een uitstekend voordelig alternatief. Zo worden afnemers van de beste koop voorzien. Solar Technische Product Support biedt klanten gedegen technische ondersteuning voor onze producten, terwijl Solar School klanten een breed aanbod biedt van reguliere en speciale trainingen. Hiermee zijn zij altijd op de hoogte van de allernieuwste ontwikkelingen en technologieën en kunnen zo de meest optimale oplossing leveren.