Laagspanningsverdelers zijn kapitaalintensieve producten. Het is dan ook zaak dat de levensduur wordt geoptimaliseerd. Bij grotere projecten kan dit uitdagingen met zich meebrengen. Flexibiliteit is essentieel om te voldoen aan lokale eisen, maar om waar dan ook snel en accuraat op hulpverzoeken te reageren, is een grote, solide support-organisatie nodig. Vanuit die gedachte bundelt Eaton daarom de krachten met lokale paneelbouwers.
“Doorgaans zijn partnerschappen gericht op het verkoopproces, maar dat is voor ons niet genoeg”, zegt Bert ter Hedde, Service Unit Manager bij Eaton. “Onze samenwerking houdt niet op bij de levering van een installatie, maar volgt de gehele levensduur van de installatie.”
In het kader van dit partnerschap onderhoudt Eaton de installaties, worden systemen geüpgraded (ook wanneer bijvoorbeeld normen worden gewijzigd) en gereviseerd om de levensduur te behouden of te verlengen. Daarnaast biedt Eaton 24/7 ondersteuning in geval van calamiteiten en levert het bedrijf dankzij actief revisiebeheer passende oplossingen voor nieuwe én oude systemen.
De samenwerking biedt hiermee onderscheidend vermogen voor paneelbouwers: service en onderhoud wordt gewaarborgd door de fabrikant. Het geeft hen in potentie ook de kans om nieuwe markten aan te boren. Eindgebruikers waar de energievoorziening cruciaal is – zoals ziekenhuizen en datacenters – kunnen dankzij het schaalvoordeel van Eaton altijd rekenen op tijdige ondersteuning.
Ter Hedde: “We zetten ons altijd in om een win-win-situatie te creëren voor onze lokale partners die ook op lange termijn waardevol is. Dat begint bij klantwerving, maar voegt pas echt waarde toe door ook service-ondersteuning te bieden. Daarbij verzekeren we niet alleen dat eindgebruikers tevreden blijven, maar ook dat herhaalorders terugkomen bij de initiële bouwers. Zo bouwen we aan een langdurige, standvastige relatie om samen de markt optimaal te bedienen.”