Carrier start campagne gebruik water als warmteoverdragend medium

Hub Redactie
Hub Redactie
27 juni 2017
1 min

Carrier, wereldleider op het gebied van geavanceerde verwarmings-, airconditioning- en koeloplossingen, wil met de nieuwe klimaatsystemen de professionals in de installatiebranche bewust maken van de voordelen van water. Het gebruik van water heeft meerdere voordelen. Zo is het duurzamer, biedt het gemak, comfort en levert het een besparing op. Carrier is een campagne begonnen: “Alleen nog maar water. Zo doen wij dat.”

LEES OOK: Zonne-energie oplossing voor koudetechniek

Nieuw medium

Carrier gebruikt met Variable Water Flow water gebruiken als warmteoverdragend medium. “Door het debiet (flow) aan te passen aan de vraag (variabel te maken) wordt er bespaard op energie. Groot voordeel hiervan is dat er 75% beperking is van koudemiddel ten opzichte van het bekende koudemiddel VRF. Hierdoor is er aanzienlijk minder gevaar bij leidingslekkages en zijn de VWF-systemen daarnaast energiebesparend”, legt Carrier uit.

LEES OOK: Aangescherpte regels voor koudemiddelen vragen om vervangers

Toekomst in zicht

Dick van Giezen, directeur Carrier Airconditioning Benelux, ziet veel voordelen van het gebruik van water: “Koudemiddelen zijn geen fijne middelen voor in je gebouw. VWF is veiliger en schoner.”  Giezen houdt graag het oog op de toekomst. “Met VWF biedt Carrier vandaag de milieuverantwoorde oplossing van morgen.”

Uitgelicht

voorbereiden op Wkb

Voorbereiden op de Wkb doe je zo

Lees meer

Gerelateerde artikelen