Marian Verheij, onlangs aangetreden als de nieuwe Brand manager van BouwBeurs: “In een hoog tempo verandert de markt onder invloed van complexe vraagstukken. Denk aan een gasloos Nederland, maar ook aan grote woningtekorten. Dit vraagt nieuwe antwoorden en nieuwe vormen van samenwerking. De complexiteit is zo groot dat bundeling van krachten hard nodig is. Dat vertalen we op de BouwBeurs.”
Inspelen op complexe ontwikkelingen
Daarom wordt veel aandacht besteed aan de digitalisering van het bouwproces, renovatie, energietransitie / energie neutraal bouwen, circulair bouwen en personeel & veiligheid.
Marian Verheij: “In al deze thema’s speelt de bouw een cruciale rol. Er gebeurt zo enorm veel, BouwBeurs is de exponent van die ontwikkelingen. We brengen ze in beeld en clusteren ze. Op verschillende manieren komen ze straks terug op de beursvloer. Hierbij wordt vooral gelet op het zelf zien, doen en ervaren. Bijvoorbeeld op een van de vakpleinen.”
“De marktdynamiek zien we ook terug in de grote belangstelling om aan de beurs deel te nemen”, gaat Marian Verheij verder. “We hebben veel aanmeldingen. We zien dat bedrijven die eerder afhaakten aangeven weer van de partij te willen zijn. We zien dit als een compliment, met onze invalshoek raken we een gevoelige snaar. Men wil erbij zijn.”
Activiteiten
Kennismaken met en het uitproberen van nieuwe producten is de belangrijkste reden voor beursbezoek. Binnen het expositieprogramma wordt hieraan extra aandacht besteed. Daarnaast kent de beurs een groot aantal extra activiteiten.
Naast nieuwe activiteiten zoals het Nieuws Café met continu interviews over actuele ontwikkelingen, kan de bezoeker ook rekenen op een aantal activiteiten in de categorie ‘Wegens succes geprolongeerd’. Voorbeelden hiervan zijn: het Gala van de Nederlandse Bouw, De Nederlandse Bouwprijs en uiteraard het BouwBeurs Café. Marian Verheij: “Inmiddels is dit Café een begrip, het maakt het beursbezoek compleet. Naast leerzaam mag het beursbezoek ook gezellig en leuk zijn.”