Uit onderzoek voor de BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Installatie 2012/2013 is bijvoorbeeld gebleken dat Nefit 3x in de Top 5 staat van klanttevredenheid. Bosch scoorde het hoogst onder de respondenten en ook Remeha en Geberit komen zeer positief naar voren.
Het onderzoek van BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid peilt jaarlijks de klanttevredenheid van E- & W-installateurs en adviseurs over met de belangrijkste fabrikanten en handelaren in de branche.
De Top 5 van fabrikanten ziet er volgens de Waterinstallateurs als volgt uit in 2012:
1. Bosch
2. Nefit (cv-ketels)
3. Nefit (warmtepompen)
4. Remeha
5. Nefit (boilers)
Ook is er onderzoek gedaan naar de tevredenheid met groothandelaren. Hieruit is gebleken dat werktuigbouwkundige installateurs het meest tevreden zijn met Technische Unie, gevolgd door Rensa en Wasco.
Wat vindt men belangrijk?
Volgens het onderzoek de volgende punten:
- Het vasthouden en verbeteren van de klanttevredenheid als marketingdoelstelling
- Bedrijven in de bouwsector laten marketingbeslissingen vaak afhangen van de prijsbepaling, waardoor klanttevredenheid een bepalende rol krijgt
Bron: BouwKennis/USP Marketing Consultancy, juli 2012