Smart building in de retail

Hub Redactie
Hub Redactie
07 januari 2015
1 min

Denk alleen maar aan het sluiten van de deuren. Veel winkeliers zijn hier huiverig voor, want een gesloten deur zou het winkelend publiek buiten houden. De Amsterdamse gemeente heeft onderzoek gedaan naar wat het betekent wanneer een winkel zijn deur gesloten houdt. Na enkele proeven kwamen ze tot de conclusie dat een gesloten deur geen klanten tegenhoudt. Het aantal klanten bleef exact gelijk ten opzichte van een open deur. Het onderzoek onderschrijft de voordelen van een gesloten deur: het levert een energiebesparing op van tussen de 40 en 50 procent. Dit werd gerealiseerd door het plaatsen van een luchtgordijn en een automatische deur.

Een slimmere winkel

Een winkel kan met uw ingrepen slim worden gemaakt. Denk alleen al aan het digitaliseren van brand- en inbraakbeveiliging, bekabeling voor pin/wifi, toegangscontrole, video beveiliging en gebouwautomatisering controle. Wellicht kan er met een ander lichtplan ook nog worden bespaard. Door ‘domme’ apparaten slim te maken kunt u al veel tijdswinst betekenen voor de winkelier. Die kan zich dan weer concentreren op de winkelvoorraad en optimaliseren van de verkoop. 

Uitgelicht

voorbereiden op Wkb

Voorbereiden op de Wkb doe je zo

Lees meer

Gerelateerde artikelen