De Vragenbank geeft antwoord op lastige vragen

Hub Redactie
Hub Redactie
27 oktober 2014
2 min

Ondernemers uit de installatiebranche lopen soms tegen problemen aan op het gebied van energie en duurzaamheid. Sinds kort kunnen zij de hulp inschakelen van excellente mater studenten van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e). De studenten zijn verenigd in De Vragenbank: een platform dat actuele kennis uit de academische wereld beschikbaar maakt voor het midden- en kleinbedrijf. De Vragenbank is een initiatief van TU/e SURE Innovation en Stichting KIEN, het knooppunt voor innovatie in de elektrotechniek.

Hoe werkt De Vragenbank?

Wanneer installateurs antwoord willen op een vraag waar ze zelf maar niet uitkomen, dienen ze de kwestie in bij De Vragenbank. De universiteit kiest een geschikte student en koppelt deze aan de ondernemer. De ondernemer vertelt wat hem bezig houdt en de student gaat vervolgens aan de slag om de vraag te beantwoorden. Hierbij maakt de student gebruik van beschikbare kennis en netwerken van de universiteit. Tijdens het onderzoek wordt hij bovendien ondersteund door wetenschappelijk personeel van de universiteit. Voor het beantwoorden van de vraag betaalt de ondernemer een relatief laag bedrag.

Praktische verbinding

Adrie van Duijne, directeur van Stichting KIEN, is trots op deze praktische verbinding tussen het midden- en kleinbedrijf en de wetenschap. “Er is zoveel kennis en onderzoek beschikbaar bij de universiteit, maar de weg ernaartoe is voor ondernemers meestal onduidelijk. Dankzij SURE Innovation hebben we nu het innovatief vermogen, de kennis en bronnen van de universiteit beschikbaar gemaakt. De installatiebranche profiteert als geheel van het binnenhalen van de wetenschap. De innovatiekracht wordt aanzienlijk sterker.”

Uitgelicht

voorbereiden op Wkb

Voorbereiden op de Wkb doe je zo

Lees meer

Gerelateerde artikelen