Groothandels geven aan de prijs vaak als belangrijkste factor te zien. Dit blijkt uit het onderzoek dat onlangs is uitgevoerd in opdracht van Thorn Lighting. Een van de opmerkelijke bevindingen is dat 63% van de ondervraagden nu het internet ziet als zeer belangrijk verkoopkanaal van verlichtingsproducten.
De nadruk die groothandelaren leggen op de prijs (57% van de ondervraagden) is waarschijnlijk te verklaren door de recessie, die de markt dwingt om te evolueren en te overleven. En hoewel de prijs uiteraard erg belangrijk is, mag het niet ten koste gaan van klanttevredenheid en installatiekwaliteit. De helft van de respondenten uit dan ook bezorgdheid over de kwaliteit van laaggeprijsde artikelen die via het internet geïmporteerd worden.
Internet wordt steeds belangrijker, dat is duidelijk. Maar men mag eigenlijk niet alleen op de prijs focussen. Het is raadzaam om een relatie op te bouwen met de internetaanbieder zodat men weet wat er aangeschaft wordt en wat men uiteindelijk installeert bij eigen klant. Drie keer terugkomen bij een klant die problemen ondervindt gaat uiteraard ten koste van de relatie. En juist die relatie in deze tijd zo belangrijk.