Binnenklimaat en bedrijfsimago nauw verbonden

Hub Redactie
Hub Redactie
17 november 2016
2 min

Die mening deelt ook het bedrijf Zehnder. Zij zijn er van overtuigd dat een industrieel luchtzuiversysteem het imago van bedrijven kan beschermen. Een consument heeft namelijk een oordeel in één oogopslag gemaakt. “Hoe iemand zich kleedt of eruit ziet, kan invloed hebben op onze reactie – zelfs als dat eerste oordeel helemaal fout blijkt te zijn. Zolang we niet over meer informatie beschikken, vormen we ons een oordeel op basis van externe factoren – en dit doen we ook over merken. Klanten kiezen voor goederen en diensten van bedrijven met een positief imago, dus hoe positiever het bedrijfsimago, hoe hoger de algemene marktwaarde.” 

Relatie met binnenklimaat

Maar hoe vertaald dat zich dan naar een gezonde en zuivere lucht in een bedrijf? Een levering van stoffige goederen kan al een impact hebben op de reputatie. Wanneer de producten die jij levert stoffig zijn, zal de consument jouw bedrijf daar op beoordelen. Maar ook als je klanten op bezoek krijgt voor bijvoorbeeld een vergadering, zal hij of zij vreemd opkijken als er, door een slechte luchtzuivering, veel stof rond dwarrelt in het gebouw. Het is dus belangrijk dat het imago van jouw werkomgeving schoon en professioneel is. Niet alleen voor de klanten, maar ook voor de werknemers is een goed binnenklimaat noodzakelijk. Tevreden werknemers zijn immers ook goed voor het imago van het bedrijf.

Om aan die vragen te voldoen, biedt Zehnder producten speciaal voor de industriële werkplekken. “Met een goed industrieel luchtzuiveringssysteem krijgt u een schone omgeving met wel 70% minder moeite. Zehnder Clean Air Solutions zorgt voor tot 90% minder stofdeeltjes.”

Vier voordelen van schone lucht voor jouw reputatie:

  • Omdat jouw voorraad niet in een stoffig magazijn opgeslagen is, ontvangen jouw klanten hun goederen in smetteloze staat en zijn er geen redenen voor klachten.
  • Als de apparatuur vlot werkt, kunnen schone artikelen op tijd worden geleverd. Tijdige levering betekent gelukkige klanten.
  • Een constant schoon magazijn is altijd klaar voor geplande (en onverwachte) inspecties van de gezondheidsdienst.
  • Jouw bezoekers zullen onder de indruk zijn. Bestaande en potentiële klanten zullen aangenaam verrast zijn als de werkomgeving schoon, productief en gezond is.

Uitgelicht

voorbereiden op Wkb

Voorbereiden op de Wkb doe je zo

Lees meer

Gerelateerde artikelen